Home » Lipolaser

Lipolaser

Lipolaser: wat is dat?

Beweeg je regelmatig en houdt je er een gezonde levensstijl op na maar blijf je toch last houden van een onderkin en/of een verslapte kaaklijn?

Lipolaser kan dan een mooie uitkomst bieden voor je. Wanneer je een gezond gewicht hebt maar je stoort aan je onderkin of verslapte kaaklijn dan biedt lipolaser een definitieve nagenoeg pijnloze, snelle en effectieve oplossing met een minimaal risico op complicaties.

Waar gebruikt OranjeKlinieken de Lipolaser voor?

• Een verslapte kaaklijn
  • De onderkin

Hoe werkt de Lipolaser?

De Lipolaser is een alternatief voor liposuctie met hetzelfde doel namelijk de huid verstrakken en het drastisch verminderen van vetophopingen in de betreffende zones.

Zodoende wordt de vorm en de contouren van verschillende gebieden van het lichaam weer in model gebracht.

De lipolaser is een laserapparaat welke een probleemzone behandelt met warmte en licht. Dit laserlicht is in staat om onderhuidse vetcellen weg te smelten. Door de vetverwijdering verandert ook de structuur van de huid in dit gebied met als resultaat strakkere contouren, minder vet en een verstrakking van je huid.

Bij het vet verwijderen worden door de stompe naald kleine tunneltjes gemaakt die zich tijdens het helingsproces aan elkaar hechten en krimpen. Op deze manier wordt de huid en het spierweefsel samengetrokken. De verwijderde vetcellen zullen niet meer terugkomen. Ook bij een eventuele gewicht toe- of afname zal je “nieuwe” lichaamsvorm geproportioneerd mee veranderen.

GEEN NARCOSE, GEEN LITTEKENS EN GEEN NOEMENSWAARDIGE PIJN

Het grote voordeel is dat er niet gesneden wordt in de huid. Per behandelgebied worden er slechts 2 minuscule openingen in de huid gemaakt die niet gehecht hoeven te worden. Dit alles gebeurt onder lokale verdoving. De behandeling zelf is nagenoeg pijnloos.

Ook na de behandeling heb je nagenoeg geen pijn en een zeer korte hersteltijd. Normaal gesproken ontstaan er niet of nauwelijks blauwe plekken. Mochten die toch ontstaan dan duurt het in de regel 1 tot 2 weken voordat deze verdwenen zijn.

DIRECT RESULTAAT

Bij ongeveer 90% van de patiënten kan vrijwel meteen na de ingreep al een verbetering van de lichaamsvorm of contouren worden waargenomen en dit neemt in de weken en maanden na de behandeling alleen maar toe!

Ook zal er binnen enkele maanden een huidverstrakking zichtbaar zijn.

MINIMAAL RISICO OP COMPLICATIES

Het risico op complicaties is veel kleiner is dan bij de traditionele liposuctie doordat deze lasermethode veel verfijnder werkt dan een liposuctie. Hierdoor wordt het risico op onderhuidse trauma’s geminimaliseerd.

Prijs Lipolaser

Kaaklijn € 999
Kaaklijn + onderkin € 1499

Behandeltijd

1,5 uur

Afspraak maken?

Boek gratis consult

Onze klanten zijn blij met ons.
Lees hun ervaringen op Feedbackcompany.nl.

Adviesgesprek

Mocht je na het lezen van alle informatie een behandeling overwegen dan kun je een afspraak maken voor een vrijblijvend intakegesprek. Tijdens dit gesprek geef jij aan welke zones jou het meeste storen. Voor de intake krijg je een mail om jouw medische gegevens in te vullen. De arts zal deze indien nodig bespreken tijdens de intake. Dit om eventuele risico’s en/of complicaties zo veel mogelijk uit te kunnen sluiten. Vervolgens maakt de arts een analyse van de huid waarna de mogelijkheid van behandeling besproken wordt.

De arts zal uitleg geven over de lipolaserbehandeling en een inschatting maken van het te verwachten resultaat. Het kostenplaatje zal besproken worden en gebaseerd hierop kun je vragen stellen en eventueel een afspraak inplannen voor de behandeling.

Nadat de huid is afgetekend wordt het vetweefsel lokaal verdoofd.

Aansluitend worden er grote hoeveelheden verdunde verdovingsvloeistof in het onderhuids vetweefsel nagenoeg pijnloos ingespoten. Deze vloeistof bevat epinefrine die de bloedvaten vernauwt. Hierdoor wordt de behandeling zelf pijnvrij uitgevoerd.

Vervolgens wordt er een lange stompe naald (canule) ingebracht. Deze canule heeft een diameter van slechts 3-4mm.  Dit is dusdanig klein dat de ingangsopening na enige weken nog nauwelijks zichtbaar is.

Er hoeven dus geen grote incisies te worden gemaakt om het overvloedige vet te verwijderen.

Door deze canule heen en weer te bewegen zullen de vetcellen wegsmelten en door de warmte die afgegeven wordt zal de huid verstrakken.

Per behandelgebied zal er slechts 2 keer een canule ingebracht worden.

Nazorg en herstel

Na de vetafzuiging worden de kleine wondjes met een drukverband afgedekt. Bij een lipolaserbehandeling van de kin of kaak word je geacht 48 uur een daarvoor bedoelde hoofdband te dragen. Zowel de compressieband of de hoofdband krijg je na de behandeling in onze kliniek.

Na de behandeling maak je een afspraak na een week voor een nacontrole en vervolgens na 3 maanden voor een 2de controle. Vervolgens mag je direct naar huis. Je mag echter niet zelf achter het stuur plaatsnemen dus zorg dat je iemand meeneemt.

De behandeling zal ongeveer een 1,5 uur in beslag nemen per te behandelen gebied en het hele proces duurt gemiddeld niet langer dan 1 uur.

Er zal nauwelijks tot geen napijn zijn waardoor in de regel pijnmedicatie niet nodig is. Wel kun je indien gewenst paracetamol gebruiken.

Zowel de kans op bloedingen als zwellingen nadien is zeer gering. Daarom kun je na 1 tot 2 dagen weer gewoon aan het werk en je dagelijkse routine oppakken. Sporten mag je weer na 1 tot 2 weken.

Complicaties

Net als bij iedere medische ingreep geldt ook bij de lipolaser dat er sprake kan zijn van bijwerkingen en complicaties zoals zwellingen, blauwe plekken of tijdelijk een doof gevoel van de huid. Deze risico’s zijn echter minimaal.

De kans op een zware complicatie ligt onder de 0,01%, hierbij moet je denken aan bloedingen, infecties, allergische reacties e.d.

Heb je een vraag?

Bel direct: (033) 2462546
Maandag: 13:00 - 17:00
Dinsdag - Zaterdag: 10:00 - 17:00

Maak een afspraak Vrijblijvend adviesgesprek

Voor en na foto's

RESULTATEN

Benieuwd naar meer resultaten?
Volgt snel!

Online afspraak

Afspraak voor een behandeling?

Een afspraak maken voor een behandeling. Bel ons op 033 2462546  of maak direct online een afspraak.

Afspraak maken bel: 033-2462546