Kwaliteit

Steeds meer mensen ondergaan een ‘cosmetische’ behandeling. Ze moeten er zeker van kunnen zijn dat de zorgverlener daarvoor is opgeleid, dat de praktijkruimte hygiënisch is en dat de behandeling zinvol en goed is. De zorginstelling is hiervoor verantwoordelijk. De wet voorziet hierin, door te omschrijven wat goede kwaliteit en goed niveau van zorg is. De zorg moet veilig, doeltreffend, cliëntgericht en afgestemd zijn op de reële behoefte van de cliënt. De cliënt moet met respect worden behandeld. Verder moeten zorgverleners werken volgens bestaande professionele standaarden.

Wij nemen als kliniek onze verantwoordelijkheid en vinden het belangrijk dat ook cliënten zelf goed onderzoek kunnen doen. Daarom zijn wij transparant in wat wie wij zijn en wat wij doen. Zo tillen we samen de ‘cosmetische’ geneeskunde naar een hoger level.

Hoe weet je of je te maken hebt met een goede kliniek?

  • De kliniek conformeert zich aan de eisen van de hygiëne en infectiepreventie
  • De kliniek heeft een kwaliteitsmanagementsysteem, waarin geprotocolleerde werkwijze staan beschreven
  • De artsen zijn BIG-geregistreerd
  • De artsen hebben aantoonbare ervaring en worden regelmatig nageschoold
  • De kliniek is aangesloten bij een onafhankelijk review systeem

Kwaliteitsmanager OranjeKlinieken:

“ Bij OranjeKlinieken doen wij er alles aan om de kwaliteit en veiligheid van cliënten te waarborgen. In ons kwaliteitsmanagementsysteem staan alle (medische) protocollen en richtlijnen om vermijdbare schade en calamiteiten te voorkomen. Door middel van zowel interne als externe audits zorgen wij ervoor dat we voldoen aan alle gestelde kwaliteits- en veiligheidseisen.